Viagra-Käyttäjät Kuuntelukyvyn Riskiin, Tutkimus Ehdottaa

{h1}

Viagraa käyttäville miehille voi olla pitkäkestoisen kuulon vajaatoiminnan riski, uusi tutkimus ehdottaa.

Viagraa käyttäville miehille voi olla pitkäkestoisen kuulon vajaatoiminnan riski, uusi tutkimus ehdottaa.

Tulokset osoittavat, että 11255 miehet yli 40-vuotiailla, jotka käyttivät Viagraa tai muita samanlaisia ​​lääkkeitä, joita kutsuttiin fosfodiesteraasi-tyypin 5 inhibiittoreiksi (PDE-5i), saivat kaksi kertaa todennäköisempää raportoida kuulon heikkenemisestä, samoin kuin miehet, jotka ei ollut käyttänyt huumeita.

Tulokset osoittavat, että nykyinen hallituksen varoitus kuulon heikkenemisestä ja PDE-5i-lääkkeiden käytöstä, joihin kuuluvat Viagra, Cialis ja Levitra, on perusteltua, sanoi tutkimusinstituutin Gerald McGwin, epidemiologian professori Alabama-yliopistossa Birminghamin Kansanterveys.

Vuonna 2007 elintarvike- ja lääkevirasto (FDA) ilmoitti PDE-5i-lääkkeistä merkinnän muutoksista, jotta kuulovammaisten riski näkyisi entistä näkyvämmin. Tämä toimenpide toteutettiin useiden tapaustutkimusten jälkeen, jotka liittyivät PDE-5i: n käyttöön ja äkilliset kuulonmenetykset raportoitiin.

Nykyinen työ on ensimmäinen epidemiologinen tutkimus PDE-5i-lääkkeiden ja pitkäaikaisen kuulon heikkenemisen välisen suhteen arvioimiseksi. Epidemiologia on sairauksien tai terveysongelmien jakautumista väestöryhmissä sekä tekijöitä, jotka voivat vaikuttaa näihin ongelmiin.

Tutkimus näyttää kuitenkin vain yhdistyksen eikä suoraa syy-seurauslinkkiä, ja tutkimusta tarvitaan lisää tutkimustulosten varmistamiseksi. Työssä on myös useita puutteita, mukaan lukien se, että niillä, jotka ovat ottaneet näitä lääkkeitä, voi olla jo olemassa olevia olosuhteita, jotka voivat myös vaikuttaa kuulon heikkenemiseen. Myös vanhemmat yksilöt, joille tutkimus perustuu, ovat jo vaarassa kuulon heikkenemisen vuoksi.

"Vaikka tässä tutkimuksessa onkin rajoituksia, on varovainen, että näitä lääkkeitä käyttäville potilaille varoitetaan kuulovaurion merkkeistä ja oireista ja rohkaistaan ​​hakeutumaan välittömästi lääkärin hoitoon mahdollisten ehkäisevien pysyvien vaurioiden varalta", McGwin sanoi.

Tulokset julkaistaan ​​18. toukokuuta julkaistussa lehdessä Otolaryngologian pää- ja kaula-kirurgian arkistossa.

Suhde oli voimakkain miehille, jotka ilmoittivat sildenafiilin (yleisen Viagra-lääkkeen) käytöstä tadalafiilia (Cialis) tai vardenafiilia (Levitra) käyttäneiden keskuudessa, mikä osoittaa, että McGwin vaikuttaa osittain pieneen otoskokoon molemmille viimeksi mainituille lääkkeille. McGwin totesi, että tulokset osoittivat tadalafiilin ja vardenafiilin käyttäjille kohonneen mutta ei tilastollisesti merkitsevän kuulonmenetyksen lisääntymisen.

PDE-5i-lääkkeitä alun perin suunniteltiin keuhkoverenpainetaudin hoitamiseksi ja niitä käytetään nyt laajasti erektiohäiriön (ED) hoidossa. McGwin sanoi, että on tärkeää tutkia, voisiko todella olla uskottavia biologisia mekanismeja siitä, miten nämä lääkkeet saattavat aiheuttaa kuulon heikkenemistä.

"PDE-5i-lääkkeet työskentelevät ED-potilailla sen kyvystä lisätä veren virtausta tiettyihin kehon kudoksiin", McGwin sanoi. "On oletettu, että niillä voi olla samanlainen vaikutus samanlaisiin kudoksiin korvalla, jossa veren virtauksen kasvu voi aiheuttaa vahinkoa, joka johtaa kuulon heikkenemiseen".

FDA alun perin päätti varoittaa PDE-5i-lääkkeiden kuulojen kuulon heikkenemisestä, kun ongelmaa raportoitiin vuoden 1996 ja vuoden 2007 välillä. Kuulotappion ilmoitettiin tapahtuvan muutamassa tunnissa huumeiden ottamisen jälkeen.

FDA kehottaa niitä, jotka kokevat kuuloongelmia huumeiden aikana lopettaakseen lääkkeiden ottamisen ja soittamaan lääkärinsä.

  • Top 10 Afrodisiacsia
  • Top 5 Myyttiä miesrungosta
  • Kuinka yleinen on erektiohäiriö?


Video Täydentää: .




FI.WordsSideKick.com
Kaikki Oikeudet Pidätetään!
Jäljentämistä Materiaalien Sallittu Vain Prostanovkoy Aktiivinen Linkki Sivustoon FI.WordsSideKick.com

© 2005–2019 FI.WordsSideKick.com